tisdag 1 januari 2013

Varning!




Efter en tid av total lathet och massor med soffmys har jag tagit ett krafttag utomhus idag. Med livet som insats nästan...(Jag tog i lite nu) Men läskiga isblock hänger farligt över kanten på hängrännan. Vem vil ha dom i huvet? I skogen ligger stora träd huller om buller och stora grenar som gått av låg lite här och var i trädgården. Låg, just det för nu är dom bortsläpade och tomten börjar se ut som den ska igen. Skönt..ta tag i saker var faktiskt ett av mina nyårslöften.
 

Jag är glad att jag inte gick där när den stora furan rasade över vår lilla stig.  Kanske bäst att sätta ut varningsskyltar eller helt enkelt hålla sig inomhus ett tag till. Ta en gofika...hoppla, där rök ett annat löfte. Ja, ja..det är ju en dag i morgon också.
Har ni börjat röra er ur soffläget?
 
 




5 kommentarer:

  1. Åh gud vad gott det där såg ut!!! Jag sitter och suger på en utråkig knäckemacka...har hållt mitt löfte i snart 15 timmar. Som vanligt har jag en sånt där löfte 5-eller7-kg-på-3-månader-ja-ta-mig-tusan-det-kan-väl-inte-vara-så-svårt!

    Skönt att vara ute, snart är det vår (jo, snart)!

    SvaraRadera
  2. Här har vi slängt ut granen idag ;)
    God fortsättning till dig och familjen, fina Pia!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Efter nyårsätandet tog min syster, son, kompis en promenad på i alla fall en timme idag. God fortsättning.

    SvaraRadera
  4. Det går ganska bra med ätandet här... :). Fast jag började redan ett par veckor före jul.

    Upp ur soffan har jag också kommit. :)

    SvaraRadera
  5. Jag har inte givit några löften, men jag har ju vissa förhoppningar som jag hoppas kunna uppfylla.
    God fortsättning och varm kram till dig!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!