söndag 23 december 2012

SÖNDAGSBILD & Ensam!

Nej jag hoppas verkligen att ingen ska vara ensam nu på julen, inte annars heller... men jag vet att det är många som är det tyvärr. Fotoutmaningen hos Edith & Jag var "favorit i repris" denna fjärde advent. Jag väljer därför bilden på detta lilla ensamma moln ( temat var då All alone) jag  bjuder in det till oss på julafton tillsammans med mina barn, min syster,systerdöttrarna mamma och pappa . Molnet ska skingras och slippa vara ensamt. För där uppe på himlavalvet finns det många stjärnor och massor med stjärneljus som kan göra ensamma små moln sällskap.
Om det är söndagsbild i dag på fabriken
så blir den här bilden på ljuset mitt bidrag.
 
God Jul
molnet, stjärnorna och alla er andra där ute i det stora blå....

8 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg! Ibland kan ensam vara lugnt och skönt men jag håller med dig, på julen ska man inte behöva vara ensam. Tack för att du varit med så många gånger i vår fotoutmaning. Hoppas att du vill vara med igen under 2013.
    Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vackra tankar, ingen borde någonsin behöva vara ensam utan att själv ha valt det.
    God Jul!

    SvaraRadera
  3. Vad fint skrivet! Nej , ensamhet o jul hör inte riktigt ihop...det känns inte bra då.
    Nu hoppas jag du får en skön ledighet o en riktigt god jul! Och tack för dina fina ord inne hos mig!

    SvaraRadera
  4. En riktigt god jul önskar jag dig och de dina! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. God jul Pia! Och en tanke till de ensamma. Jag undrar nästan varje dag hur det gick för den där lilla flickan, hon som väntade på att bli räddad innan jul...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin bild på det ensamma lilla molnet...'

    God Jul
    kram Kajsa

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker bild och fina ord. Önskar dig en riktigt God Jul.

    SvaraRadera
  8. Precis, ingen som inte vill det, ska behöva vara ensam på jul.

    Hoppas du får en riktigt fin jul, här kom snö, så nu är stämningen här!

    Stor julkram
    Agneta

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!