tisdag 30 oktober 2012

Herrgårdsdrömmar med Malmsten

Har alltid drömt om att få bo på en herrgård eller ett gods.Jag vill gärna bo i en skånelänga också. Fast idag lutar det åt herrgården. Nej, jag har inte storhetsvansinne utan gillar bara högt i tak, många rum och saknar verkligen en matsal. Om jag hade råd att bo så så skulle jag ha råd med Carl Malmstens möbler också. Gillar att blanda vanliga stolar med karmstolar. Åhh tänk att få duka det bordet till en festlig trerätters middag. Ovanför skulle det hänga en fantastiskt vacker kristallkrona med plats för levande ljus. Tycker också att äkta mattor, stooora blir vackra i de sammanhangen.
via

Här är skänken som hör till serien just "Herrgården". Där skulle det vackra porslinet och linneservetterna förvaras plus bordssilvret så klart.



Jag väljer Matservis Rosenthal.  

via

De färgglada pinnstolarna Lilla Åland är väldigt tuffa de också.
Jag är svag för pinnstolar och är på jakt efter de rätta. De skulle passa här i vårt lilla hus.

Skulle kunna tänka mig denna rosa soffa med fåtölj också, fast inte här i min ombyggda sommarstuga. Nej, den tar vi i ett av gästrummen på herrgården "samspel" heter den här lilla söta gruppen. Piffa den med lite snygga kuddar i grått och vinrött och pläd i renaste ull.

Drömma får mig på gott humör och det är typ Gratis.
Gillar ni Malmsten Design?
Kraaaam!




5 kommentarer:

  1. Mmmm läckert matsalmöblemang, skulle göra sig perfekt i vår matsal.
    Har letat länge efter ett stooort bord i vettig prisklass - men letar fortfarande :o Drömmen är ett ljusgrått gustavianskt bord med blandande vita stolar med klädd sits.
    Fortsätter drömma ett tag. Ha de gott.Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Här har du en som kommer som ett "skott"...tänk att få sitta vid detta matsalsbordet och äta din trerätters middag...ljusen tända i kristallkronan. Kaffet tar vi sedan i den lilla nätta soffan....
    Gillar Carl Malmström mycket!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  3. Visst är det viktigt att drömma! Det gör jag ofta, om allt möjligt ;)
    Fortsätt med det du, vännen!
    Själv är jag ingen kännare alls av möbeldesigners, faktiskt ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Visst har jag drömmar , vissa förverkligar man och andra får förbli drömmar !

    SvaraRadera
  5. Jag gillar! Men inte i vårt torp utan, som du säger, i rätt miljö!

    Dream on!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!