söndag 26 augusti 2012

Duka till spontankräftskiva för två.



Åhh jag är så sugen på kräftor utbrast maken i går. Ja det är gott svarade jag. Vi var i staden för att handla kläder till tonåringen. Det var en hel del andra människor där också, kan ju bero på att det är löningshelg. Vi hittade till slut (efter ett antal besök i klädaffärerna) färska turkiska kräftor på coop forum. Supergoda! Om man nu ska äta kräftor så måste man, ja i alla fall jag, duka festligt och stämningsfullt. Jag som älskar att köpa glas hittade dessa söta snapsglas i en presentaffär för många år sedan.
Tycker att det funkar med en dalahäst, fast en kräfta hade ju varit bäst. Sedan får man ta vad man har så amerikanska stars på servetterna till kulörta lyktor och färgglada papperstallrikar på silvriga underlägg blev kvällens kräftdukning.

Om ni undrar vad den gula baljan gör där, så kan jag berätta att det regnar in på altanen. Regnar gör det nämligen varenda dag hos oss.


På tu man hand var det ju, ja en stund. Äldsta sonen kom hem från en paddeltur med kompisen. De hade lånat kanoten av oss. Vi är lite hungriga , sa de i kör. Vi plockade fram torsdagens rester av fläskpannkakan, en bit pizza från fredagen, nybakat bröd och pålägg. Tänk så trevligt det är med spontanitet. Skönt att bli av med resterna och jättekul med lite ungdomligt skratt och flams på lördagskvällen. 




2 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni verkar ha haft, mer er spontana kräftskiva!
    Det är de små, små stunderna som ger lite extra guldkant på tillvaron!
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Snyggt dukat, tycker jag! Jag dukade i marin stil med blått å vitt, när vi åt kräftor för ett par helger sedan. Gillar ju också att "duka fint" :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!