söndag 8 juli 2012

Ny hobby på G!

 
Jag köpte mig en symaskin på avbetalning för många år sedan. Nu ska jag börja använda den igen. Visst har jag sytt upp några jeans och fållat gardiner och så men inte mycket mera än det. En kjol har jag sytt och en och annan hängare till handukar. Ja det blev kanske lite mysdressar till barnen också. Nu är jag inspirerad och laddad igen. Jag måste verkligen tacka Maria och Sofia för det!
Det är bloggar som gör att jag vill skapa.


  När hösten kommer så ska jag vara aktiv i min nya syhörna/ateljé. Jag börjar redan nu med att släpa in tonåringens gamla datahurts och ger den ett litet lyft i form av färg. Den skulle ha åkt på tippen egentligen. Återvinning! Nu ska symaskinen stå framme alltid! Ja jag vet att det inte är någon Rolls-Royce maskin men den funkar bra och jag
reder mig nog med den.

 På hyllorna ovanför ska det stå massor av sånt som gör att man vill skapa, jag har tjyvstartat lite för det ska ju sys flaggspel vetja!  Burkar ska fyllas med band och spetsar, knappar och pärlor. Tygstuvar och mönster ska jag leta efter lite här och var. Härligt med semester och dagar som man kan göra  nästan vad man vill av.

          Skön Söndag!



1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt att vi kunde inspirera dig! Det är ju det som är meningen! I alla fall från min sida :)
    Din symaskin duger mer än gott! Ser att du kör med "rätt" märke ;)
    Tygstuvar kan man faktiskt fynda på secondhand och tradera ;) Mönstertidningar har jag en hel del!
    Lycka till med din nya hobby! Du ska se att du kan och vill sy massor, nu när maskinen alltid finns framme!
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!