lördag 18 februari 2012

Antioxidanter.



 Det blev inget av med Wiehe konserten i går. Vi bestämde oss i sista minuten för att
 stanna hemma och kurera oss.
Kändes lite trist att slänga de pengarna i sjön, men vad gör man när man inte är frisk? 
Klädbekymret löste sig i alla fall,
det blev mysklädsel i soffhörnan. 
På köksön står en skål med omega3 massor med färsk frukt, ett inspirationshäfte från WW
och en grön växt.
Den sistnämnda står där för att
jag ska vara glad. 


 Ska försöka äta nyttig mat, massor med grönsaker, fisk och magert kött.
Det tror jag på. Sunt! Ännu mer motion! 
Någonting måste ske.
Mitt immunförsvar verkar vara totalt
nere i botten.
Har man tur så kanske man går ner
några kilon på köpet.
Fast i kväll ska jag dricka lite vin det är ju fullt av antioxidanter.
Fniss! 
 (om man väljer rött vill säga) 
Ska göra iordning ett stort fat med grönsaksdipp till melodifestivalen i kväll.

Det är faktiskt riktigt gott.
Bättre än feta chips och onyttigt smågodis.
Nu har jag övertygat mig själv åtminstonde.
Ha en mysig lördag!
Vad kör ni för snacks till festivalen?





3 kommentarer:

  1. Här blir det ost och kex, nyttigt så det förslår ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. låter som helt rätt tänkt! synd att ni fick ställa in men bättre att ni blir friska. Krya på er och ha en mysig tv kväll! kram

    SvaraRadera
  3. Grönsaksdip är jättegott, men så nyttig är inte jag;))

    Här finns det mörk choklad ( i och för sig inte så onyttigt) apelsin..ganska så nyttigt o ett päron, jamen det var ju inte så farligt;))

    kramizzzz

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!