fredag 17 mars 2017

Krattar och vårmyser,

Jag har ju en skön känsla för just krattning. Vet inte riktigt varför men så är det.

 Det blir så fint när man krattar och fint, ja det gillar ju jag. 
Jag började redan på jobbet med att kratta bort förra årets lönnlöv. Fick hjälp av kidsen och den där känslan av vår kom flygandes i vårstormen. För blåser, ja det gör det med besked.

 Tidig fredag betydde att jag fortsatte med krattningen här hemma.

Underbart att vårstäda i trädgården tycker jag. Även om jag fattar att det kommer ligga flera nya kottar under granen i morgon så gillar jag att kratta ihop dessa små högar. Vi firar lite på uterummet också. 

Firar våra 36 år tillsammans som par. Inte så pjåkigt va? Älskar att flytta ut om ni förstår. Den långa vintern inomhus avlöses med härliga dagar på uterummet och i trädgården. 


Med lite bubbel i glaset som vanligt på fredagen. Med penséer på bordet och hela helgen framför sig. Solen som skiner. Jag kan inte annat än le. 


 Le och njuta av allt det fina och mysiga. För ett leende är en bra start på helgen eller hur?









8 kommentarer:

  1. Ett leende är en toppenbra start på en helg som stundar en. Så mysigt att kunna sitta ute i sitt uterum igen.
    Ha en fin fredagskväll.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Ett leende kommer man långt med :) kram

    SvaraRadera
  3. Mysigt ni har gjort det! Ja idag får vi njuta av våren med, underbart! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag ler också, när jag läser och ser dina fina mysiga bilder!
    Klart jag ska hälsa döttrarna :)
    Förresten, jag gillar faktiskt också att kratta ;)
    Kram och ha en trevlig helg! Själv ska jag iväg på bröllop i eftermiddag :)
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Hihi...fniss...du är ju för rolig du.... TYCKA OM att kratta....hihi...näää det kommer jag nog aldrig göra... Å jiiiises vad du sått mycket... Duktiga du!
    Å soffan sen då....verkligen som en riktig salong nu...sååå snyggt! Å så har jag grinat en svätt över inlägget om kärleken till sina barn...;)
    Så är det ju prixis...
    Sitter just o väntar på bussen mot flygplasten...denna väntan alltså...det värsta med att vara på semester...;)
    Kraaaam o ha en fortsatt fin helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Jamen jag gillar också att kratta och göra fint! Lite terapi på något vis :) Låter som en skön fredag och lite bubbel i glaset är aldrig fel...
    Kram till dig från Titti

    SvaraRadera
  7. Perfekt! Då får du gärna komma hut och kratta! Vi hatar det!! Men än är det långt till krattning. Massa snö kvar.

    Grattis till 36 år!!! Inte illa!

    SvaraRadera
  8. Underbart.... och visst är det härligt at kratta och göra fint i trädgården. Väldigt surt ännu backen hos oss, men fick kratta lite igår när maken rensade alla hängrännor. Sen startade jag operation rensning av vinbärsbuskar. Mellan oss och närmsta grannen har vi vinbärsbuskar som häck... Så de finns att ta tag i kan man säga...!
    Nu strålar solen och jag längtar ut.... Men kaffet först!! Söndagskram till Dig, Pia från Kae

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!